CEFR NIVOI

Zajednički evropski referentni okvir za jezike

U školi stranih jezika Dialecta jezici se uče u skladu sa Zajedničkim evropskim referentim okvirom za jezike (ZEROJ/CEFR). Za neevropske jezike koje imamo u ponudi, kao što su japanski i kineski, koristimo posebnu HSK (kineski) i JLPT (japanski) raspodelu nivoa. Ovaj okvir pruža standardizovan pristup učenju jezika i omogućava našim polaznicima priliku da steknu kvalitetno znanje, priznato na međunarodnom nivou.

O CEFR nivoima

Zajednički evropski referentni okvir za jezike predstavlja osnovu za kreiranje testova, programa i udžbenika za učenje jezika. CEFR definiše različite nivoe jezičke kompetencije, od osnovnih do naprednih veština, opisujući šta učenik može da postigne na svakom nivou. Okvir nudi jedinstven pristup i  pomaže da se prevaziđu obrazovne različitosti među evropskim jezicima, čime podstiče saradnju među edukatorima, administratorima i ispitnim telima, sa ciljem da zadovolji potrebe učenika.

Za razliku od multilingvizma, plurilingvizam je centralni koncept u filozofiji CEFR-a. Odnosi se na sposobnost pojedinca da koristi više jezika ili kombinuje različite jezičke elemente kako bi uspešno komunicirao. Plulingvizam podrazumeva integraciju jezičkih resursa iz različitih jezika u jedinstvenu celinu, naglašavajućii individualnost, kulturnu povezanost i jezičke veštine učenika. Okvir podržava celoživotno učenje jezika i podstiče obrazovne institucije da nude brojne jezičke opcije i motivišu učenike. Okvir služi kao osnovno sredstvo edukatorima i učenicima za praćenje i prepoznavanje njihovih jezičkih postignuća.

Ovaj pristup prepoznaje da se jezičke veštine razvijaju kroz upotrebu jezika u različitim društvenim situacijama i posmatra učenike kao društvene agente koji koriste jezik. Naglašava važnost praktične primene jezika u realnim situacijama i aktivira kognitivne, voljne i emocionalne resurse pojedinca. Podstiče fluidno korišćenje jezika u različitim kontekstima, što dovodi do trajnog usvajanja jezičkih veština.

Kako bismo jasnije objasnili nivoe jezičke kompetencije – osnovni korisnik (A1 i A2), samostalni korisnik (B1 i B2) i napredni korisnik (C1 i C2) – u nastavku se nalaze generalne smernice i kratki opisi ‘can do’ (može da) veština za svaki nivo sa CEFR skale.

A1

Može razumeti i koristiti poznate, svakodnevne izraze i osnovne fraze koje služe za zadovoljavanje konkretnih potreba. Može predstaviti sebe i druge. Može postavljati i odgovarati na pitanja o sebi, poput šmesta gde živi gde živi, ljudi koje poznaje, stvari koje ima. Može komunicirati na jednostavan način, pod uslovom da sagovornik govori polako, jasno i da je spreman da pomogne.

A2

Može razumeti i upotrebljavati rečenice i često korišćene izraze vezane za područja od neposredne važnosti. Može dati osnovne informacije o sebi ili svojoj porodici; može pričati i pisati o kupovini, lokalnoj geografiji ili zaposlenju. Može komunicirati u jednostavnim i rutinskim okolnostima. Može jednostvanim terminima opisati šta se nalazi oko njega/nje i njegovog/njenog okruženja.

B1

Može pričati o poznatim stvarima koje se redovno susreću na poslu, u školi, u slobodno vreme itd. Može se dobro snaći u većini situacija prilikom putovanja u zemlju gde se taj jezik govori. Može pisati jednostavne tekstove o njemu/njoj poznatim temama i od njemu/njoj ličnog interesa. Može opisati iskustva, događaje, snove, nade i ambicije i ukratko dati objašnjenja za mišljenja i planove.

B2

Može razumeti glavne ideje složenog teksta i pričati o konkretnim i apstraktnim temama, uključujuči rasprave na svom polju specijalizacije. Može komunicirati određenim stepenom tečnosti i spontanosti što čini redovnu interakciju sa izvornim govornikom sasvim mogućom, bez napora za obe strane. Može napisati jasan, detaljan tekst o širokom spektru tema i može objasniti stav o aktuelnim pitanjima uz prednosti i mane različitih aspekata.

C1

Može razumeti širok spektar zahtevnih i dužih tekstova. Može da se izrazi tečno i spontano bez mnogo očiglednoh traženja izraza. Može koristiti jezik efikasno za društvene, akademske i profesionalne svrhe. Može napisati jasan, dobro strukturisan tekst o složenim temama, pokazujući kontrolisanu upotrebu konektora i kohezivnih sredstava.

C2

Može sa lakoćom razumeti praktično sve što čuje i pročita. Može kreirati i prezentovati argumente, sažete informacijama iz različitih usmenih i pismenih izvora. Može se izraziti spontano, vrlo tečno i precizno i razlikovati značenjske nijanse čak i u složenim situacijama.

U Dialecti, kao i u mnogim drugim školama stranih jezika i institucijama širom sveta, detaljnija skala podnivoa pruža vam jasniji uvid u vaš nivo jezičke kompetencije i broj časova (ne računajući samostalno učenje) koji su potrebni za dostizanje svakog nivoa. Ovi podnivoi variraju u zavisnosti od jezika koji učite, njegove složenosti, pisma, gramatike i drugih faktora. U nastavku možete pronaći našu raspodelu podnivoa za svaki jezik koji nudimo.

Svaki podnivo se završava jednim kursom, koji obuhvata 24 sata (ili Dialecta časova), bez obzira na tip kursa. Struktura podnivoa se razlikuje za svaki jezik, kao što je prikazano ispod:

Engleski

Francuski

Španski

Italijanski

Nemački

Ruski

Srpski

Kineski

Japanski

*Ova raspodela važi samo za odrasle učenike jezika.